onsdag den 14. juli 2010

Vi kom, vi saa, De vandt




Starten gik fra morgenstunden, vi havde klart en maalsaetning om at Koere de ca. 30 km. langs Meuse floden i hurtigt tempo straks efter starten, og efterfoelgende tage yderligere 30 km. langs floden inden vi for alvor ramte Ardennerne og de mange bakker og stigninger.

Stigningerne havde en stigningsprocent paa mellem 2 og 18 % og en laengde paa mellem 0,4 og 5 km. ogvi havde mange udfordringer med at klare stigningerne. Efter Dagens etape var benene koert helt flade og vi var for alvor udfordret ud over hvad vi havde forestillet os. Et enkelt kulhydratmolekyle befandt sig stadigt i venstre lille taa, ellers var kroppen helt toemt for energi, da vi naaede i maal, efter yderligere 185 km. Ardennerne sejrede over os alle, velkommen i bakkerne.

Botaniseringen fortsatte og skolelaereren fik oeje paa en storkerede med ikke mindre end 4 storkeunger. Paa vanlig vis,j blev bremserne blokkeret, og kameraet maattte findes frem omgaaende. Skolelaereren fotograferede, og vi andre prioriterede cyklingen og fortsatte uantastet af storkene. Dog lidt anderledes end cykelture i Danmark.

De nordfranske bakker var ogsaa noget at skrive hjem om. Ogsaa her fik vi sat vores kondition paa proeve og ikke mindst vores taalmodighed, da det kneb med at finde vej; Intet naevent, intet haengt ud, det med at bruge en GPS baseret cykelcomputer er tilsyneladende svaerere end mange tror.

Efter i alt195 km denne tirsdag har vi nu koert i alt 1030km paa 5 dage, og vi er slidte. Og stroemper og sko lugter nu vaerre end end lastbil med doede dyr paa vej til DAKA.

Vi Glaeder os til at se Paris i morgen, vi er ved at vaere traette af at koere paa cykel, men efter en god boef og nogle faa fadoel er vi klar til i morgen.

Paris here we come;

1 kommentar:

  1. Det er bare så godt gået - I er seje. Husk nu at nyde det, når I køre ind i Paris og her skulle der vel ikke være så mange muligheder, for at skolelæren skal botanisere.
    Stort tillykke til jer alle, med gennemførelsen af jeres projekt.

    SvarSlet